Contextul pandemic cu care se confruntă întreaga lume de peste un an a crescut nevoia de digitalizare pentru persoanele care au nevoie de un sprijin financiar, mai ales pe timp de criză. Cu toate că digitalizarea a fost un proces luat în considerare în perioada premergătoare pandemiei, aceasta s-a accelerat, deoarece – pe lângă nevoia de confort – a apărut nevoia de distanțare socială și limitare a deplasărilor.
Toate aceste nevoi se adaugă unui context economic deosebit, în care criza afectează tot mai multe persoane, ceea ce înseamnă că tot mai mulți oameni caută un sprijin financiar suplimentar.
Pentru a veni în ajutorul publicului său, Credius a dezvoltat o tehnologie care facilitează acordarea unui credit de nevoi personale, astfel încât acesta să fie acordat cât mai ușor și sigur.
Andrei Buzgan, CEO-ul Credius – IFN-ul care ocupă acum poziția dominantă pe piața financiară în ceea ce privește confortul, siguranța și accesibilitatea produselor sale – susține că instituția pe care o conduce “dezvoltă businessul atât în direcția modernizării tehnologiilor financiare tradiționale, cât și implementând produse și tehnologii noi”.
În opinia sa, compania a simplificat procesul de creditare, distanțându-se de complexitatea clasică pe care mulți încă o regăsesc în bănci fără a încălca vreun principiu al politicii de prudență și fără a afecta sustenabilitatea companiei. Prin această abordare, așteptările consumatorilor au fost schimbate fundamental, determinând băncile ”să dezvolte servicii și tehnologii similare pentru a fi competitivi și a păstra cota de piață”.
Potrivit celor declarate de Andrei Buzgan, ”consumatorul modern dorește să obțină totul aici și acum”. De asemenea, acesta consideră că instituțiile financiare care se adaptează schimbărilor și reușesc să pună la dispoziția clienților săi serviciile pe care aceștia le așteaptă, își asigură o creștere de business spectaculoasă și pot atinge succesul. Pentru a-și întări afirmațiile, acesta oferă ca exemplu companiile fintech Revolut, Klarna, TransferWise sau PayPal.
Tot CEO-ul susține că ”loialitatea consumatorului modern nu mai este legată de brandul, istoria sau dimensiunea instituției financiare”, descriind consumatorul modern ca fiind unul fluid care migrează cu ușurință de la o instituție financiară la alta. În plus, a mai menționat faptul că experiența consumatorului este factorul determinant în ceea ce privește loialitatea.
Despre compania pe care o conduce, Andrei Buzgan spune că aceasta s-a bazat constant pe optimizarea procesului prin care își oferă produsele și pe găsirea unor tehnologii care să ajute la simplificarea și reducerea timpului necesar clientului pentru a primi produsele solicitate.
În mod evident, Andrei Buzgan a vorbit și despre modul în care pandemia a influențat industria serviciilor financiare. Astfel, acesta consideră că industria în care activează a fost nevoită să accelereze tranziția digitală.
De asemenea, a fost mulțumit de ușurința cu care a trecut compania Credius prin această perioadă, dar a completat prin a menționa că tehnologiile avansate pe care s-a bazat activitatea companiei au reprezentat factorul principal care a determinat această ușurință.
CEO-ul a mai vorbit și despre trendurile generale din domeniul financiar și despre ce aduce compania sa în acest domeniu.
În mod specific, Andrei Buzgan a afirmat că tehnologia dezvoltată de către Credius face diferența în piața financiară oferind acces rapid la credite online și că, în momentul de față, clienții pot accesa acest serviciu care ”este cel mai simplu și cel mai rapid”, mai ales în contextul pandemic actual. Astfel, clientul poate obține produsul de care are nevoie în maxim 5 minute și fără nicio interacțiune umană.
Timpul scurt de aprobare al unui credit prin automatizări complexe care folosesc inteligența artificială este inovația cu care acesta se mândrește cel mai mult. Dar, acest lucru este doar începutul într-o revoluție tehnologică ce promite clienților acces rapid la tot ce au nevoie.
Conform spuselor sale ”printre trendurile tehnologice care vor fi utilizate în domeniul serviciilor financiare, se numără tehnologiile de interfață vocală (Voice User Interface)” care oferă consumatorilor posibilitatea de a comunica cu diferite companii digitale prin metode mult mai ușoare, inclusiv comenzi vocale. Principalele elemente de comparație au fost tehnologiile Siri sau Alexa.
La final, Andrei Buzgan – CEO Credius – a susținut că instituția pe care o reprezintă s-a dezvoltat prin prioritizarea proceselor operaționale flexibile și implementarea celor mai recente tehnologii.